Akademiuddannelsen – Installationsbranchens lederuddannelse
Organisation og arbejdspsykologi (Installationsbranchens lederuddannelse


Forstå din organisation og hvordan du bedst udvikler den
Har du forståelse for din organisations opbygning og det råderum, som det giver dig som leder? Og har du styr på, hvordan du optimerer og udvikler den for at få en bedre forretning?
Du lærer din organisation bedre at kende i faget Organisation og arbejdspsykologi. Du får forståelse for organisationens opbygning og kultur og lærer, hvordan det spiller ind på dens muligheder og begrænsninger. Og dermed også hvordan du udnytter de organisatoriske ressourcer bedst muligt.
Du får kompetencer til at bidrage til udvikling og forandring, så organisationen tilpasser sig omverdenens krav på den bedst mulige måde. Du lærer også om forskellige organisationsformer, kulturforskelle og om opbygning og udvikling af teams.
Faget indeholder også arbejdspsykologi. Her får du viden om og metoder til at skabe høj motivation og trivsel på din arbejdsplads, ligesom du også får viden om generelle samarbejdsprocesser.
Faget er en del af Installationsbranchens lederuddannelse. Du kan altså kun deltage i faget, hvis du vælger at taget hele uddannelsen.
Installationsbranchens lederuddannelse er udarbejdet i et samarbejde mellem IBA Erhvervsakademi Kolding, Solar A/S og TEKNIQ arbejdsgiverne.
- Når du tilmelder dig Installationsbranchens lederuddannelse, giver du samtidig din accept af, at IBA udveksler personoplysninger fra din tilmelding med Solar. Personoplysningerne bruges kun til kursus administration hos Solar.
- IBA varetager orientering og vilkår omkring tilmelding samt fakturering.
- Undervisningen afholdes på 2 lokationer: IBA Erhvervsakademi Kolding og Solar Danmark i Vejen.
I faget lærer du om
- Din organisations opbygning, kultur og processer og den betydning det har for dit ledelsesmæssige råderum.
- Motivation og arbejdspsykologi, som giver dig metoder og redskaber til at højne motivation og trivsel i din virksomhed.
- Team og teamsamarbejde, hvor du får viden om og redskaber til at opbygge og udvikle effektive teams.
Værdi for dig og din arbejdsplads
- Du styrker virksomhedens økonomiske og konkurrencedygtige situation.
- Du øger effektiviteten i virksomheden igennem din forståelse for de organisatoriske og psykologiske processer.
- Du får redskaber til at højne motivation og trivsel i virksomheden.
- Viden om hvordan du sammensætter effektive og højt ydende teams.
- Inden jeg gik i gang med uddannelsen, fik jeg en realkompetencevurdering, som betød, at jeg fik merit for nogle af de andre ting, jeg i forvejen havde.

Praktisk information
Kontakt og information
Vil du ha´mere viden?