Akademiuddannelsen – Installationsbranchens lederuddannelse

Service (Installationsbranchens lederuddannelse)

 

Tilmeld dig hele uddannelsen her

 

Studerende, der sidder og bruger en computer En gruppe studerende der arbejder intenst ved computeren.

Skab bedre service og få mere tilfredse kunder og samarbejdspartnere og dermed en bedre forretning

Den bedst mulige daglige kontakt med kunder og samarbejdspartnere er vigtig, hvis du og din virksomhed vil have så god en forretning som muligt. Det gælder for alle de af virksomhedens medarbejdere som har kontakt til kunder og samarbejdspartnere. I faget ser vi på hvad service er og hvordan man skaber bedre service gennem egen og kollegers adfærd og kommunikation. Du får redskaber og værktøjer til at sikre dette både i dagligdagen og ved reklamationer og positive forespørgsler.

Faget giver en introduktion til grundlæggende teknikker i forbindelse med at planlægge, gennemføre og følge op på god service for dermed at skabe gode kundeoplevelser som grundlag for at få en bedre og mere rentabel virksomhed. Du får forståelse for vigtigheden af at arbejde med serviceholdninger og arbejde med egen rolle som servicegiver og deltager i et serviceteam.

I faget lærer du at aflæse din kunde og dine samarbejdspartnere og du får indsigt i, hvordan du skaber tillid og bedre relationer gennem både verbal og nonverbal kommunikation for dermed i sidste ende at få flere og mere tilfredse kunder og færre dyre misforståelser i forhold til samarbejdspartnere.

 

Tilmeld dig hele uddannelsen her

 

Studerende på vej op ad trappen i IBA

 

Installationsbranchens lederuddannelse er udarbejdet i et samarbejde mellem IBA Erhvervsakademi Kolding, Solar A/S og TEKNIQ arbejdsgiverne.

  • Når du tilmelder dig Installationsbranchens lederuddannelse, giver du samtidig din accept af, at IBA udveksler personoplysninger fra din tilmelding med Solar. Personoplysningerne bruges kun til kursus administration hos Solar.
  • IBA varetager orientering og vilkår omkring tilmelding samt fakturering.
  • Undervisningen afholdes på 2 lokationer: IBA Erhvervsakademi Kolding og Solar Danmark i Vejen.

Tekniq logo blå en linie

I faget lærer du om

  • Servicebegrebet – hvad er god service?
  • Holdninger til god service – både individuelt og i team.
  • Servicedesign.
  • Planlægning og målsætning.
  • Kommunikationsværktøjer og modeller.
  • Personprofiler.
  • Spørgeteknik og aktiv lytning.
  • Reklamationsbehandling og modeller.

 

Værdi for dig og din virksomhed

  • Du lærer, hvordan kommunikation er et væsentligt omdrejningspunkt i servicearbejdet – og hvordan personlighed og kommunikationsform kan påvirke din service over for dine kunder.
  • Du får en grundlæggende forståelse for serviceholdninger, så du lærer hvordan du går fra passiv ekspedition til aktiv servicehåndtering.
  • Du lærer, hvordan du samarbejder med forskellige kundetyper, så du kan udvise fleksibilitet og dermed opnå bedre serviceresultater.
  • Du kan styrke virksomhedens service, så virksomheden opnår flere loyale kunder.
  • Du kan bidrage til arbejdet med implementering af service som en del af virksomhedens værdier.

- Jeg fik stillet nogle rigtig gode spørgsmål til samtalen. Om hvad jeg arbejdede med nu, hvor jeg gerne ville hen. Samtalen satte gang i en masse tanker, og jeg fik lavet en uddannelsesplan.

Praktisk information

HAR VI VÆKKET DIN INTERESSE?

Få mere information

Undervisningssituationer på efteruddannelserne på IBA

 

Karrieremøde & uddannelsesplan

Går du med drømme om uddannelse eller opgradering inden for dit fag? Eller har du lyst til et brancheskifte, jobskifte eller en helt ny karriere?

Et uforpligtende karrieremøde kan være det rigtige for dig.

Læs mere om karrieremøde

Realkompetencevurdering mellem underviser og studerende på IBA

 

Realkompetence-vurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Og er du interesseret i at komme i gang med en efteruddannelse på akademi- eller diplomniveau?

Så bør du overveje at få lavet en realkompetencevurdering (RKV).

Hør om dine muligheder for merit her

Undervisningssituationer på efteruddannelserne på IBA

 

Økonomisk tilskud til efteruddannelse

Mange har mulighed for at søge tilskud til deres efteruddannelse via OmstillingsfondenKompetencefondeStatens Voksen Uddannelsesstøtte og Tryghedspuljen.

Derfor har vi samlet de vigtigste oplysninger, så du ikke risikerer at overse muligheden.

Læs mere om dine muligheder her

Karina Vesterager

 

Skræddersyede uddannelser til virksomheder

Få et specialdesignet uddannelsesforløb for hele virksomheden eller et uddannelsesforløb til den enkelte medarbejder.

Vi tilretter det, så det passer bedst muligt ind i jeres hverdag og jeres forudsætninger.

Få et stræddersyet forløb

Billede af Morten Kier

 

Eksamensangst? Der er hjælp at hente

Du er ikke alene. Der er en del voksne studerende, som frygter eksamen.

Men der er hjælp at hente, og derfor hjælper Morten Kier studerende på efteruddannelserne med at overkomme angsten.

Læs mere om eksamensangst her

Kontakt og information


Foto af Malene
Malene Schøning Hansen
mhan@iba.dk
+45 72 11 82 65
Uddannelseskoordinator

Undervisere


Foto af Jens Lassen
Jens Lassen
jlas@iba.dk
+45 20 18 47 53
Lektor

Vil du ha´mere viden?

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Interesser
*Feltet er påkrævet.
Ved at tilmelde dig nyhedsbreve fra IBA Erhvervsakademi Kolding accepterer du, at vi indsamler, behandler og opbevarer oplysninger om dig. Læs hvordan vi behandler dine oplysninger.
Jeg er ikke en robot

Billede af Christian Veng og kollega