Akademiuddannelse i Kommunikation og formidling
Online kommunikation
Vær med til at danne et hold!
Skriv dig op her, så giver vi dig besked, så snart vi er mange nok.


Lær at lægge strategi, planlægge og producere digitalt indhold til nettet, så du skaber engagement og opbygger relationer. På faget Online kommunikation arbejder du målrettet med både content strategi og content produktion.
Du kommer til at arbejde bredt med produktion af digitalt indhold som f.eks. videoer, billeder, blogs og indhold på sociale medier. Du lærer også at udvikle en content strategi og en publiceringsplan, som styrer den måde virksomheden arbejder med sit indhold på.
God kommunikation er alfa og omega for virksomheden, da den kan skabe det positive image, som du og din virksomhed vinder med på et konkurrence-præget marked.
Læs faget som del af akademiuddannelse i Kommunikation og formidling eller som et selvstændigt fag.
På faget lærer du også at skrive tekster til nettet og du kommer til at arbejde praksisnært med elementer som opbygning, overskrifter, sprog og indholds-SEO.
Du får bl.a. viden og forståelse for:
- Digitale kommunikations- og contentstrategier.
- Content marketing.
- Webjournalistik.
- Visuel kommunikation – f.eks. billeder og video.
- Søgemaskineoptimering af indhold (SEO).
- E-bøger og digitale magasiner.
- Blogging.
- Indhold på sociale medier.
- Brugerindsigt og segmentering.
Værdi for dig
- Større viden omkring content strategi og content produktion.
- Kompetencerne til at udvikle en content strategi, samt publiceringsplan.
- Evnen til at producere digitalt indhold, som f.eks. videoer, billeder, blogindlæg og indhold på sociale medier.
Værdi for virksomheden
- Du arbejder bredt med virksomhedens indhold på nettet.
- Du udvikler en content strategi for din virksomheds indhold på forskellige platforme.
- Du lærer at skrive gode webtekster til virksomhedens hjemmeside.
- Du styrker virksomhedens online kommunikation og markedsføring.
Hvem henvender faget Online kommunikation sig til?
Faget er for dig, som arbejder med virksomhedens kommunikation på nettet. Du er måske ansat i en kommunikations- eller marketingafdeling, eller du er ansvarlig for virksomhedens online profil og branding.
Hvad er online kommunikation?
Online kommunikation refererer til enhver form for interaktion, udveksling af information eller budskaber, der foregår gennem digitale kanaler og platforme på internettet. Dette omfatter både envejskommunikation, hvor afsenderen sender information til modtageren uden forventning om øjeblikkelig respons, og tovejskommunikation, hvor der er mulighed for dialog og tilbagemelding. Dette kan omfatte en bred vifte af aktiviteter, herunder: E-mails, chat, sociale medier, videokonferencer/online møder og blogs/fora.
Online kommunikation har ændret måden, hvorpå mennesker, virksomheder og organisationer kommunikerer og samarbejder. Det har ændret den måde, vi kommunikerer på, ved at gøre det lettere og hurtigere at nå ud til et globalt publikum, uanset afstande og tidspunkter. Det har også skabt nye muligheder for interaktivitet, samarbejde og deling af information på tværs af forskellige platforme og medier.

Praktisk information
Kontakt og information
Uddannelseschef
Vil du ha´mere viden?