

På sit studie oplever den 20-årige Kevin, at både hans medstuderende og undervisere deler viden med hinanden hele tiden. Det giver et inspirerende miljø at læse i, synes han.
Siden slutningen af august har han læst it-arkitektur på IBA. En professionsbachelor-uddannelse som tager tre et halvt år.
Kevin Samuel Hougesen er flyttet til Kolding fra Odense, og det er han godt tilfreds med. For som han siger, så er ”Kolding jo bare en lidt mindre version af Odense”, som han befinder sig godt i.
Især er Kevin glad for at læse til it-arkitektur i Kolding:
– Her på IBA har jeg mødt de bedste undervisere, jeg nogensinde har haft. De er bare gode til at lære fra sig og giver spændende eksempler på klassen. Og det betyder meget for mig, at jeg kan snakke godt med dem.
Kevin roser også sine medstuderende for alle at være gode til at dele deres viden i gruppearbejdet på studiet. Og for virkelig at suge viden til sig.
Kevin føler også, at han på sin nye uddannelse får et rigtigt godt overblik over, hvordan han i fremtiden skal strukturere sit arbejde.
– For her lærer jeg noget inden for en masse forskellige emner. Vi arbejder både med kodning og forretningsmodeller. Så vi får lidt viden om det hele. Så selv om jeg selvfølgelig ikke kan undgå at få nye udfordringer, når jeg kommer ud i job, så tror jeg alligevel, at jeg hurtigt vil kunne sætte mig ind i det nye, siger han.
Han har planer om at finde sig et studentermedhjælperjob i Kolding, og så glæder han sig til, han skal ud i praktik i fem måneder på sit 5. semester. For den indbyggede praktik, tror han, kommer til at gøre overgangen til arbejdsmarkedet lettere for ham og hans medstuderende.
I mellemtiden har han netop oprettet et firma sammen med en kammerat ved siden af studierne. Her skal de sammen prøve at være selvstændige og løse mindre opgaver inden for mediegrafik og software løsninger.
Kevin har altid været en computernørd, for han husker tydeligt, hvordan han efter at have kigget sin far over skulderen i årevis derhjemme – allerede i de helt små klasser, kunne hjælpe sine lærere med it-udfordringer. Det var typisk, når hans folkeskolelærere ikke kunne få skolens computer til at virke.
– Jeg begyndte i folkeskolen lige der, hvor computerne for alvor blev en del af klasseundervisningen. Men det var der mange af lærerne, som havde brug for hjælp til, fortæller Kevin.