Akademiuddannelse i Salg & markedsføring
Fag for dig, der er ledig
Strategisk salg og Key Account management med DISC
20.10.2025 - 11.11.25
Se undervisningsdage +
06.10.2025
10 ECTS
28. november 2025
Se dine muligheder +


Det danske forskningsprojekt ”Morgendagens Salg” tydeliggjorde, hvor vigtigt det er at gribe salget strategisk an – men også hvor vigtigt salget er for enhver virksomhed eller organisation.
Derfor er akademifaget Strategisk salg og Key Account management, der er et valgfag på akademiuddannelse i Salg og markedsføring et godt bud på efteruddannelse, hvis du er ledig.
Faget giver dig kompetencer til selvstændigt at lede, analysere, tilrettelægge og gennemføre salg på et strategisk niveau. Gennem undervisningen får du viden om og forståelse for en lang række områder, såsom salgsplanlægning og -opfølgning, Customer Relation Management, Lead Management, salg gennem sociale medier (Social Selling) og Key Account Management.
Du bliver desuden klædt på til at hjælpe virksomheder med at udvikle deres salgskultur baseret på en situationsanalyse.
Det er gratis for dig at deltage, hvis
- Du har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse.
- Eller har ret til en uddannelse via en jobplan (og har en godkendelse fra din a-kasse eller jobcenter).
Faget er til dig som ledig, og det giver dig fantastisk mulighed for at udnytte tiden med at forbedre dine kvalifikationer og færdigheder gennem uddannelse, mens du søger nyt job.
At tage en uddannelse som ledig har flere fordele. For det første viser det arbejdsgivere, at du er proaktiv og engageret i at udvikle dig selv, hvilket kan gøre en ansøger mere attraktiv på arbejdsmarkedet.
Sådan er Strategisk salg og Key Account management med DISC opbygget
Faget Strategisk salg og Key Account management omfatter både DISC-certificering og kurset „Indledende studieforberedelse – studieteknik og projektskrivning‟.
DISC-analysen er et værktøj, der hjælper med at forstå og analysere adfærdsmønstre og kommunikationsstile. Med en DISC-certificering bliver du og din organisation bedre rustet til at udvikle, lede og organisere medarbejdere baseret på deres individuelle adfærdsmæssige præferencer.
Gennem Person Profil Analysen opnår du indsigt i, hvordan en person foretrækker at handle i forskellige situationer, og med certificeringen bliver du i stand til at maksimere udviklingen af både den enkeltes og organisationens potentiale.
Kurset „Indledende studieforberedelse – studieteknik og projektskrivning‟ giver dig mulighed for at genopfriske dine studiefærdigheder. Du vil modtage konkrete og praktiske værktøjer, som kan anvendes gennem hele dit studieforløb.
Du får bl.a. viden og forståelse for
- Udviklingsbaseret viden om centrale metoder og modeller inden for begrebet key account management.
- Praksis og centralt anvendt teori og metode i forhold til strategisk indkøb og købsadfærd i større organisationer.
- Praksis omkring samarbejdsformer, hvor salg spejler indkøbet
- Central teori omkring de forskellige roller i købscenteret.
- Praksis omkring relevante kompetencer (faglige som personlige) som key account manager i en verden under konstant forandring.
- Praksis omkring værdien af salg gennem netværk og sociale medier
- Praksis og centralt anvendt teori og metode i forhold forskellige former for organisering af salgsindsatsen.
- Central teori om forskellige former for motivation og aflønning som væsentlige omdrejningspunkter i salgseffektivitet
- Praksis omkring coaching og pipeline managements værdi..
- Udviklingsbaseret viden om centrale metoder og modeller inden forhandling.
Værdi for dig
- Du lærer at arbejde systematisk med i praksis at analysere og tilpasse sig en kundes købsadfærd og indkøbsstrategi med udgangspunkt i central teori omkring Supply Chain Management og forståelse for digital adfærd.
- Du lærer at anvende centrale metoder og værktøjer til at inddrage sociale medier og netværk i din salgsplan og salgsstrategi.
- Du lærer at håndtere udarbejdelse af forretningsmodel og planlægning af det strategiske salg samt en kundeplan, der strukturerer salgsindsatsen.
Værdi for din kommende arbejdsgiver
- Med Strategisk Salg på CV’et kan du hjælpe virksomheder med at sælge professionelt ved at afdække deres kunders værdikæde og analysere nøglen til kundernes konkurrencekraft.
- Din kommende arbejdsgiver kan bruge dine kompetencer til at sikre, at de genererer det optimale antal leads og kunder, der er brug for gennem de nuværende kanaler.
Hvem henvender faget sig til?
Ledige, der ønsker at beskæftige sig med salg på et strategisk niveau og gerne vil arbejde som Key Account Manager.
Praktisk information
Kontakt og information
Vil du ha´mere viden?