Diplomuddannelse i Digital konceptudvikling
Customer Insight
21.01.2026 - 25.02.26
Se undervisningsdage +
07.01.2026
5 ECTS
25.3.2026
Se dine muligheder +


Viden om brugerne og deres adfærd er central for at drive effektiv markedsføring og kommunikation. Men alt for mange virksomheder får ikke testet, analyseret og indsamlet data på en sådan måde, at resultaterne kan bruges til at skabe bedre kommunikation og flere konverteringer.
På dette fag lærer du at lave gode brugerundersøgelser og analyser, som du kan bruge i dit arbejde med at skabe bedre kommunikation og mere forretning.
Du kan tage faget som en del af din diplomuddannelse i Digital konceptudvikling eller som et selvstændigt kursus.
Dét lærer du om på faget
- Analyse af digital brugeradfærd
- Tidens bedste værktøjer til online analyse
- Forskellige tests – fra A/B splittests til de gode interview
- Google Analytics
- Introduktion til datadreven markedsføring.
Dét får din arbejdsgiver ud af, at du læser faget
- Du får en struktureret og målrettet tilgang til tests og analyser med henblik på bedre resultater i virksomhedens markedsføring og kommunikation.
- Du har viden om metodisk tilgang til udvikling af brugerorienterede digitale løsninger.
Hvem henvender faget sig til?
Marketing-, web- og kommunikationsansvarlige med ambitioner om at skabe gode resultater med digitale medier og kommunikation på tværs af medier.
Praktisk information
Kontakt og information
Vil du ha´mere viden?