Akademiuddannelse i Kommunikation og formidling
Sociale Medier (Social Media Advisor)
Vær med til at danne et hold!
Skriv dig op her, så giver vi dig besked, så snart vi er mange nok.


Arbejder du med sociale medier i din virksomhed, eller har du et ønske om at gøre det?
Få ny viden og inspiration til dit arbejde med sociale medier og lær at arbejde strategisk med virksomhedens tilstedeværelse på sociale platforme med dette forløb om sociale medier.
Du lærer, hvordan du bruger de enkelte platforme, og hvordan du skaber dialog, engagement og brugerinvolvering. Du bliver også i stand til at skabe involverende og dialogbaseret kommunikation, der styrker relationen mellem virksomheden og kunderne.
I undervisningsforløbet arbejder du både strategisk og praktisk med virksomhedens tilstedeværelse på sociale medier. Det gør dig i stand til at lave en kobling mellem virksomhedens overordnede strategi, målgruppens behov og relevante sociale platforme.
Læs faget som del af akademiuddannelse i Kommunikation og formidling eller som et selvstændigt fag.
Dét lærer du på kurset Social Media Advisor
Et succeskriterie for tilstedeværelsen på de sociale medier er, at virksomheden forstår netværkstankegangen, og derfor får du vigtig teoretisk viden, som du lærer at omsætte i praksis.
Social Media Advisor lærer du at analysere, planlægge og implementere dine sociale mediestrategier, samt at overvåge, vurdere og måle på indsatsen på en række områder, så du kan dokumentere din indsats.
- Sociale medieplatforme.
- Netværkstankegangen og social kommunikation.
- Centrale teorier og metoder til udvikling af strategier.
- Engagement og community.
- Opbygning af dialog og brugerinvolverende aktiviteter.
- Praktisk anvendelse af aktuelle platforme.
- Monitorering, styring og effektmåling.
Få mere ud af de sociale medier
I den digitale verden, vi lever i, gælder det om at følge med tidens forskellige trends og være tilstede på de platforme, der er til rådighed, hvis du vil sikre sig, at virksomheden er synlig, hvor målgruppen befinder sig.
Med et kursus eller en uddannelse i sociale medier sikrer du, at virksomheden har de bedste forudsætninger for at opnå succes via netop de sociale medier, som virksomheden er aktiv på.
Faget giver dig de rette værktøjer og metoder, der skal til for at udvikle en social mediestrategi, som skaber reel værdi for virksomheden.
Du vil blandt andet få:
- Større viden omkring sociale medier og hvordan de bruges i en erhvervsmæssig sammenhæng.
- Erfaring med brugen af de enkelte platforme.
- Viden omkring hvordan du skaber dialog, engagement og brugerinvolvering på virksomhedens sociale medier.
- Strategisk og praktisk erfaring inden for virksomhedens online tilstedeværelse.
Skab værdi for dig selv og din arbejdsplads
Social Media Advisor er for dig med interesse i nye medieplatforme og online kommunikation. Måske er du ansvarlig for virksomhedens online kommunikationsstrategi. Eller måske er du konsulent og rådgiver for virksomheders udviklingsprojekter og implementering af brug af nye medier.
Du får kompetencer, så du bliver i stand til at:
- Udvikle virksomhedens sociale mediestrategi
- Arbejde med din virksomheds profil på sociale medieplatforme
- Styrke virksomhedens digitale kommunikation og markedsføring.
Og så er din virksomhed fokus for dit praktiske arbejde med analyse og udvikling af kommunikationsindsatsen.
Hvad er social media management?
Social Media Management refererer til processen med at administrere og håndtere en virksomheds tilstedeværelse på sociale medieplatforme. Det indebærer planlægning, implementering og overvågning af virksomhedens aktiviteter på sociale medier for at opnå specifikke mål, såsom øget brandbevidsthed, engagement, trafik til hjemmesiden og konverteringer. En person eller et team, der er ansvarlig for social media management, kaldes ofte for social media managers eller social media strategists.
Stemningsbilleder fra IBA
Praktisk information
Kontakt og information
Undervisere
Uddannelseschef
Vil du ha´mere viden?