Akademiuddannelse i Salg og markedsføring
Marketingplanlægning og -forhandling
29.09.2025 - 27.10.25
Se undervisningsdage +
15.09.2025
10 ECTS
uge 46
Se dine muligheder +


Få succes med din marketingplanlægning og -forhandling. På faget lærer du at planlægge virksomhedens markedsføring og udvikle en komplet markedsføringsplan. Du bliver også i stand til at forhandle effektivt, så du kan skaffe virksomheden de bedst mulige aftaler og vilkår.
Vi arbejder praktisk med planlægning og implementering af virksomhedens markedsføring. Du lærer at sammensætte det rigtige marketingmix, samt at lave handlingsplaner, der matcher dine målgrupper og skaber resultater for virksomheden – både i Danmark og internationalt.
Marketingplanlægning og -forhandling er et valgfag på akademiuddannelse i Salg & markedsføring. Det tilbydes også som et selvstændigt fag.
Dét lærer du på faget
- Viden omkring planlægning af virksomhedens markedsføring.
- Kompetencer til at udvikle en komplet markedsføringsplan.
- Større viden omkring markedsføringsloven og e-handelsret.
- Markedsføringsplanlægning.
- Marketingmixet.
- Valg af medier og kanaler.
- Opfølgning og evaluering af markedsføring.
- Kultur og kulturanalyse.
- Forhandlingsteknik.
- Markedsføringsloven og e-handelsret.
Dét får din arbejdsgiver ud af, at du læser faget
- Du arbejder intensivt med virksomhedens markedsføring.
- Du har mulighed for at udvikle en markedsføringsplan for din virksomhed som eksamensprojekt.
- Du bliver en skrap forhandler, der kender til effektiv forhandlingskommunikation.
Hvem henvender faget sig til?
Faget er for alle, der arbejder med virksomhedens markedsføring og ønsker en praktisk tilgang til planlægningen og udviklingen af en solid markedsføringsplan.
Praktisk information
Kontakt og information
Uddannelseschef
Vil du ha´mere viden?