Akademiuddannelse i Kommunikation og formidling
Pressehåndtering i praksis
Vær med til at danne et hold!
Skriv dig op her, så giver vi dig besked, så snart vi er mange nok.


God håndtering af pressen er afgørende for virksomhedens omdømme.
På faget lærer du selvstændigt og professionelt at analysere, planlægge og håndtere virksomhedens kommunikation både til, med og via pressen og diverse medier, så du bliver i stand til at opfylde virksomhedens strategiske mål.
Du får en grundlæggende forståelse for mediernes samfundsrolle, dagsorden og arbejdsbetingelser og hvordan medierne har en stigende betydning i forhold til bl.a. den offentlige mening og for den politiske dagsorden.
Læs faget som del af akademiuddannelse i Kommunikation og formidling eller som et selvstændigt fag.
Du lærer desuden, hvordan virksomheden kan bruge pressen til at fremme organisationens forskellige mål som fx at opnå positiv omtale af virksomheden og dens produkter, forebygge kritiske sager og/eller påvirke offentligheden og derigennem det politiske system.
Rent praktisk får du et indblik i, hvordan du organiserer dit pressearbejde.
Du får bl.a. viden og forståelse for
- Relevante begreber, metoder, modeller og teorier inden for pressehåndtering generelt, Marketing Public Relations, Issues Management, Krisekommunikation og Public Affairs gennem medierne.
- Mediernes samfundsrolle og arbejdsbetingelser.
- Generel pressehåndtering: det gode pressearbejde og den gode historie.
- Strategier og midler til pressehåndtering.
- Brug af presse og medier til understøtning af marketingindsatsen.
- Brug af presse og medier til at fremme organisationens sag i offentligheden og i det politiske system.
- Forebyggelse og håndringer af kriser i medierne.
Værdi for dig
- Indblik i, hvordan medierne har en stigende betydning.
- Forståelse for medieres samfundsrolle.
- Indblik i organisering af pressearbejde.
Dét giver det din arbejdsgiver, at du læser Pressehåndtering i praksis
- Du kan fra første dag implementere det, du lærer, i dit daglige arbejde.
- Du kan indgå som en central rolle i virksomhedens pressehåndtering.
- Erfaring med analysering, planlægning og håndtering af virksomhedens kommunikation.
- Viden om, hvordan virksomheden kan bruge pressen til at fremme organisationens forskellige mål.
Hvorfor er god håndtering af pressen vigtigt?


Praktisk information
Kontakt og information
Uddannelseschef
Vil du ha´mere viden?