Akademiuddannelse i Salg og markedsføring
Dataanalyse
Vær med til at danne et hold!
Skriv dig op her, så giver vi dig besked, så snart vi er mange nok.


Hvis du arbejder med digital markedsføring, så er data en uundværlig kilde til at måle, vurdere, prioritere og udvikle din marketingindsats. Med dataanalyse får du indsigt i hvordan du kan optimere din markedsføring på et reelt grundlag og ikke ”bare” baserer det på mavefornemmelser.
Dataanalyse er et valgfag på akademiuddannelse i Salg & markedsføring. Det tilbydes også som et selvstændigt fag.
Hvad lærer du i faget dataanalyse?
I faget dataanalyse vil du lære, hvordan du får opsætter og analyserer trafikken på din hjemmeside med forskellige værktøjer. I undervisningen vil der især være fokus på overgangen til Google Analytics 4 og de konsekvenser og nye muligheder det giver dig for at måle på effekten af din digitale markedsføring og annoncering og at analyserer din hjemmesidetrafik.
Du får bl.a. viden og forståelse for disse digitale discipliner
- Google Analytics 4.
- Opsætning af Google Analytics og Tag Manager.
- Rapporter i Google Analytics.
- Databehandling.
Hvem henvender faget Dataanalyse sig til?
Faget er for alle, der arbejder med virksomhedens markedsføring og ønsker en praktisk tilgang til analyse af markedsføringsdata og udviklingen af sin markedsføring.
Det kræver ikke nødvendigvis teknisk baggrund – fokus er på anvendelse i praksis og forståelse af, hvordan data kan bruges til at forbedre markedsføringsindsatser.
Hvad er dataanalyse?
Dataanalyse er studiet af, hvordan man indsamler, organiserer, bearbejder og fortolker data for at afdække mønstre, støtte beslutningstagning og skabe værdi. Det er et bredt felt, som kombinerer statistik, programmering, databaser, og ofte også forretningsforståelse.
Praktisk information
Kontakt og information
Uddannelseschef
Vil du ha´mere viden?