Akademiuddannelse i Salg og markedsføring
Søgemaskineoptimering og analyse
Vær med til at danne et hold!
Skriv dig op her, så giver vi dig besked, så snart vi er mange nok.


Lær, hvordan du gør din hjemmeside synlig på Google, får den bedste placering i søgeresultaterne og hvordan du kan bruge dataanalyse (Google Analytics) til at optimere din synlighed og hjemmeside.
I dette fag vil du lære, hvordan du gennem søgemaskiner får mest mulig trafik ind til din hjemmeside og bliver synlig for dine kunder og skaber relationer og salg. Du vil lære, hvordan du arbejder med søgemaskineoptimering i praksis og bruger dataanalyse som grundlag for udvikling og optimering af din hjemmeside – både i forhold til tekniske, indholdsmæssige og designmæssige forhold.
Du får fuldt overblik over de nyeste optimeringsteknikker og bliver i stand til at opnå topplaceringer på Google med denne undervisning i SEO og Google Analytics.
Faget Søgemaskineoptimering og analyse kan tages selvstændigt eller som en del af akademiuddannelse i Salg & markedsføring.
Hvad er søgemaskineoptimering?
Søgemaskineoptimering – også bedre kendt som SEO, som står for Search Engine Optimization.
Når man arbejder med søgemaskineoptimering, så er målet at optimere de organiske visninger af din hjemmeside på søgemaskiner som eksempelvis Google.
Hvad er forskellen på SEO og SEM?
Når du arbejder med annoncer på Google, er der tale om betalte søgeresultater og dermed SEM, mens SEO er de organiske søgeresulateter.
Dét lærer du på faget
- Du får udvidet din online værktøjskasse betydeligt, og får mulighed for at omsætte din nye SEO viden til praksis med det samme ved løbende at teste værktøjerne på dit eget website.
- Du lærer at sætte din onlinesynlighed i system, så det bliver nemmere for dig at vælge samt håndtere den helt rigtige SEO-strategi.
- Du lærer også effektive metoder, så du nemmere kan styre og bevare overblikket over de forskellige arbejdsprocesser.
- Du vil lære, hvordan du arbejder med søgemaskineoptimering i praksis og bruger dataanalyse som grundlag for udvikling og optimering af din hjemmeside – både i forhold til tekniske, indholdsmæssige og designmæssige forhold
Lær at arbejde med de organiske søgeresultater og lær at behandle data
- Søgeordsanalyse
- Googles algoritme
- Teknisk SEO
- Søgeordsanalyser
- Opbygning og optimering af hjemmesider
- Links og linkbuilding
- Google Search Console
- Opsætning af Google Analytics og Tag Manager
- Rapporter i Google Analytics
- Databehandling.
Dét får din arbejdsgiver ud af, at du læser faget
- Du får redskaber til hvordan hjemmesiden bliver synlig på Google.
- Du ved, hvordan du gennem søgemaskiner får mest mulig trafik ind til din hjemmeside – og dermed bliver synlig for dine kunder og skaber relationer og salg.
- Du har lært, hvordan du kan bruge data, analyse og rapporter til at optimerer virksomhedens indtjening.
Hvem henvender faget sig til?
Faget er for alle, der arbejder med virksomhedens markedsføring og ønsker en praktisk tilgang til planlægningen og udviklingen af en solid markedsføringsplan.
Praktisk information
Kontakt og information
Undervisere
Uddannelseschef
Vil du ha´mere viden?