Byggeriets Lederuddannelse
Organisation og arbejdspsykologi
Har du forståelse for din organisations opbygning og processer og det råderum, som det giver dig som leder?
I faget organisation og arbejdspsykologi lærer du din organisation bedre at kende. Du får forståelse for organisationens struktur, kultur og processer og lærer, hvordan det spiller ind på dens muligheder og begrænsninger.
Du får kompetencer til at bidrage til organisatorisk udvikling og forandring. Du lærer også om forskellige organisationsformer, kulturforskelle og om opbygning og udvikling af teams.
Faget indeholder også arbejdspsykologi, hvor du får viden om og metoder til, at skabe høj motivation og trivsel på din arbejdsplads ligesom du også får viden om generelle samarbejdsprocesser.
Hvem er målgruppen for Byggeriets Lederuddannelse?
Byggeriets Lederuddannelse er specielt udviklet og sammensat til bygge- og anlægsbranchen. Byggelederuddannelsen er målrettet håndværkere med praktisk erfaring. På uddannelsen bliver du bevidst om, hvordan du skaber udvikling, øger virksomhedens konkurrenceevne og skaber værdi for din virksomhed.
Du får bl.a. viden og forståelse for
- Din organisations opbygning, kultur og processer og den betydning det har for dit ledelsesmæssige råderum.
- Arbejdspsykologi, som giver dig indsigt i organisationens liv og metoder og redskaber til at højne motivation og trivsel i din virksomhed.
- I faget får du værktøjer og kompetencer, som du med det samme kan anvende i praksis til at arbejde med organisation og arbejdspsykologi.
Hvad lærer jeg på Organisation og arbejdspsykologi
I akademifaget Organisation og arbejdspsykologi kommer vi omkring flere ledelsesperspektiver i organisationen. Vi arbejder blandt andet med:
- Organisations- og virksomhedsstruktur.
- Kultur.
- Styringsprocesser.
- Arbejdspsykologi.
- Motivation og trivsel.
- Team og teamsamarbejde.
Hvilken viden fra Organisation og arbejdspsykologi kan jeg efterfølgende bruge hos min arbejdsgiver?
- Du optimerer og fremtidssikrer virksomheden ved at kunne afdække og udvikle nye processer.
- Du styrker virksomhedens økonomiske og konkurrencedygtige situation.
- Du øger effektiviteten i virksomheden igennem din forståelse for de organisatoriske og psykologiske processer.
- Inden jeg gik i gang med uddannelsen, fik jeg en realkompetencevurdering, som betød, at jeg fik merit for nogle af de andre ting, jeg i forvejen havde.
Praktisk information
Vil du ha´mere viden?
Tilmeld dig nyhedsbrevet






