Akademiuddannelse i Salg og markedsføring
Fag for dig, der er ledig (Syddanmark)
Markedsinformation og -analyse
Vær med til at danne et hold!
Skriv dig op her, så giver vi dig besked, så snart vi er mange nok.


Afdæk og udnyt virksomhedens fulde salgs- og markedspotentiale. På dette fag lærer du at varetage hele markedsføringsprocessen for virksomheden. Fra den første dataindsamling og købsadfærdsanalyse til selve planlægningen og endelig implementering.
Du bliver skrap til at analysere og vurdere markedspotentialer på tværs af landegrænser, og skræddersy løsninger der matcher markedernes behov.
På faget arbejder vi med praksisnære problemstillinger, så du bliver i stand til at opstille løsningsforslag til både national og international markedsføring, samt udnytte hidtil usete udviklingsmuligheder for din virksomhed.
Dét lærer du på Markedsinformation og -analyse
- Du bliver skrap til at analysere og vurdere markedspotentialer på tværs af landegrænser, og skræddersy løsninger dertil.
- Du bliver i stand til at opstille løsningsforslag til både national og international markedsføring.
- Markedsanalyser og -potentiale.
- Internationalisering og strategi.
- Købsadfærd på B2B og B2C markeder.
- Segmentering og målgruppevalg.
- Branding og positionering.
Når du læser faget, så får det denne værdi for din arbejdsgiver
- Du styrker virksomhedens evne til at analysere og identificere potentialet for øget salg på nye eller eksisterende markeder.
- Du styrker virksomhedens konkurrenceevne via opbygning af brandet og en stærkere positionering.
Hvem henvender faget sig til?
Faget er for dig der er ledig og som gerne vil have en større indsigt i, hvordan virksomheden kan positionere sig nationalt såvel som internationalt og opnå bedre salgsresultater. Det kan være, du arbejder med virksomhedens strategiske markedsføring eller i tæt kontakt med marketingafdelingen.
Praktisk information
Vil du ha´mere viden?