Akademiuddannelse i Salg og markedsføring

Service – sådan plejer du dine internationale kunder

Vær med til at danne et hold!

Skriv dig op her, så giver vi dig besked, så snart vi er mange nok.

Jeg er ikke en robot

 

Stemningsbillede fra undervisning Studerende der glædeligt arbejder i undervisningen.

Yd en bedre service og skab mere loyale kunder!
I en global verden, hvor kundeloyaliteten generelt er faldende, er øget kundeorientering og god kundeservice afgørende for at udvikle og fastholde kunder. Og den nyeste forskning viser, at eksportvirksomheder er nødt til at fokusere langt mere på fastholdelse af eksisterende kunder for at få succes end virksomheder uden eksport.

På faget Service – sådan plejer du dine internationale kunder lærer du, hvordan kommunikation er et væsentligt omdrejningspunkt i servicearbejdet, og hvordan både personlighed, kulturel baggrund og kommunikationsform kan påvirke din service over for kunderne. Du får også et indblik i, hvordan kravene til den gode kundeoplevelse ændrer sig på tværs af de forskellige kommunikationsformer.

Undervisningen tager i høj grad udgangspunkt i udfordringer og erfaringer fra din egen hverdag, som du kan sparre med dine medkursister og underviseren omkring.

Faget Service – sådan plejer du dine internationale kunder er en del af akademiuddannelsen i Salg og markedsføring, men kan også tages som enkeltstående fag.

Samarbejdspartnere

Vi er stolte af vores mange samarbejdspartnere på uddannelsen – et samarbejde, som altid sikrer de studerende hos os den nyeste viden på området.

I forbindelse med dette fag samarbejder IBA Erhvervsakademi Kolding med Danish Export, DI Handel, Business Danmark, CBS og Morgendagens salg.

 

Derfor skal du læse faget Service – sådan plejer du dine internationale kunder

  • På faget får du en grundlæggende forståelse for serviceholdninger. Det betyder, at du kan skabe bedre kundeoplevelser og dermed gå fra passiv fastholdelse til aktiv kundeudvikling.
  • Du lærer også, hvordan du ikke bare kommunikerer, men også samarbejder og problemløser med forskellige kundetyper med forskellig kulturel baggrund.
  • Desuden får du et indblik i, hvordan man indarbejder god kundeservice som en del af virksomhedens værdier.
  • Metoder, begreber og modeller inden for service og serviceholdninger samt kundeorientering.
  • Servicedesign og planlægning af gode kundeoplevelser.
  • Servicesamtalens struktur.
  • Kommunikation, kommunikationsformer og kommunikationsværktøjer som omdrejningspunkt i servicearbejdet, både mundtligt og skriftligt, verbalt og nonverbalt samt telefonisk, online og face to face.
  • Personprofiler og kulturforskelle.
  • Personlige egenskaber, der er vigtige i forhold til service.
  • Reklamationsbehandling og konflikthåndtering.

 

Med akademifaget får du dette med i værktøjskassen

  • Du får en grundlæggende forståelse for service og vigtigheden af dette i forhold til at skabe gode kundeoplevelser, som igen skaber. mere loyale kunder – og hvordan din egen personlighed og kommunikationsform kan påvirke din service over for kunderne.
  • Du opnår en forståelse for vigtigheden af at arbejde med serviceholdninger og arbejde med egen rolle som servicegiver og deltager i et serviceteam.
  • Du bliver bedre til at forventningsafstemme med kunderne omkring dine egne serviceleverancer.
  • Du får redskaber til at håndtere reklamationer på en mere struktureret måde.
  • Du får kompetencer til at agere i forhold til forskellige personprofiler og kulturelle baggrunde – og til at agere i forhold til forskellige kommunikationsmedier.
  • Du får teknikker til planlægning, gennemførelse og opfølgning på god kundeservice, så du går fra passiv ekspedition til aktiv servicehåndtering.

 

Faget giver værdi for din arbejdsgiver

  • Din virksomhed får en medarbejder, som aktivt kan indgå i et team sammen med eksportsælgerne om at skabe gode kundeoplevelser og løsningsmuligheder for internationale kunder.
  • På den måde kan du som medarbejder desuden bidrage til at øge kundeloyaliteten, så de internationale kunder i højere grad både fastholdes og udvikles.
  • Ligeledes kan du bidrage til arbejdet med implementering af service og kundeorientering som en del af virksomhedens værdier.

 

Hvem henvender faget sig til?

Faget Service – sådan plejer du dine internationale kunder er målrettet dig, der til daglig arbejder med servicering og betjening af udenlandske kunder i en kundesupportfunktion i en eksportvirksomhed.

Under forløbet vil du få adgang til den tilhørende E-bog, som er en guide, der hjælper dig godt i gang med studieteknik, studieforberedelse og projektskrivning.

- Eksportvirksomheder har klaret sig langt bedre gennem coronakrisen end virksomheder uden eksport, og en af hovedforklaringerne er ganske enkelt, at de er tættere på kunderne og yder dem højere service.

- Det har været værdifuldt for mig at gennemføre faget, for det passer perfekt til de forskellige udfordringer, jeg møder i mit arbejde med kundeservice og eksport på tværs af lande. Desuden var der en rigtig god sparring med de andre deltagere, som sidder i tilsvarende job i andre virksomheder.

- Mange danske virksomheder kunne eksportere meget mere. Derfor er Danish Export Association gået ind i et samarbejde om eksportuddannelsen på IBA Erhvervsakademi Kolding.

HAR VI VÆKKET DIN INTERESSE?

Få mere information

Undervisningssituationer på efteruddannelserne på IBA

Book et karrieremøde

Realkompetencevurdering mellem underviser og studerende på IBA

Få en realkompetencevurdering

Undervisningssituationer på efteruddannelserne på IBA

Tilskudsmuligheder til efteruddannelse

Kontakt og information


Foto af Lene Albæk Jensen
Lene Albæk Jensen
laje@iba.dk
+45 72 11 82 89
Uddannelseskoordinator

Undervisere


Foto af Jens Lassen
Jens Lassen
jlas@iba.dk
+45 20 18 47 53
Lektor

Uddannelseschef


Foto af Lars Jespersen
Lars Jespersen
ljes@iba.dk
+45 24 29 70 31
Markedschef

Vil du ha´mere viden?

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Interesser
*Feltet er påkrævet.
Ved at tilmelde dig nyhedsbreve fra IBA Erhvervsakademi Kolding accepterer du, at vi indsamler, behandler og opbevarer oplysninger om dig. Læs hvordan vi behandler dine oplysninger.
Jeg er ikke en robot

Billede af Christian Veng og kollega