Akademiuddannelse i Salg og markedsføring

Sociale medier og content

Vær med til at danne et hold!

Skriv dig op her, så giver vi dig besked, så snart vi er mange nok.

Jeg er ikke en robot

 

Undervisning på smartboardet. Et klasselokale fyldt med studerende der har hånden i vejret og deltager aktivt.

Vil din virksomhed lægge et opslag på sin LinkedIn-side én gang om ugen? Så har du brug for 52 forskellige stykker indhold på et år. Det er en udfordring for mange.

Dette fag er svaret, fordi du lærer at udvikle indhold til de forskellige sociale medier.

På akademifaget Sociale medier og content lærer du at planlægge og skabe indhold til en række gængse og en række mindre kendte sociale medieplatforme.
Dit arbejde med sociale medier bliver mere målrettet og effektivt, fordi du lærer centrale begreber og den terminologi, der hører til faget.

Formålet med fager er nemlig, at du skal kende og kunne bruge begreber, metoder og værktøjer til at planlægge virksomhedens indsats på sociale medier samt kunne bruge dem i praksis.

Derfor skal du også kunne analysere og vurdere indholdets effekt, du skal kunne planlægge, hvad I skal lægge på hvor og hvornår – og du skal ikke mindst kunne skabe indholdet.
Kort sagt: Du lærer at anvende og drifte kanaler på en række sociale medier.

Faget Sociale medier og content er en del af akademiuddannelsen i Salg og markedsføring, men kan også læses som et selvstændigt fag.

 

 

Dét lærer du på Sociale medier og content

  • Du får redskaber til at kunne vurdere og udvælge indhold til forskellige sociale medier i relation til online salg og markedsføring.
  • Trends og tendenser inden for sociale medier.
  • Digital markedsføring via sociale medier.
  • Indholdsproduktion, nyhedsbreve og influencer marketing.
  • Webanalyse af content performance.

 

Dét får din arbejdsgiver ud af, at du læser faget

  • Med dette fag kan du ved at udvikle en sociale medier-strategi sikre virksomhedens professionelle tilstedeværelse på de sociale medier, som er relevante for den.
  • Du kan vurdere potentialet for brugen af sociale medier i en konkret situation samt opstille og udvælge forskellige løsningsmodeller i forhold til online salg og markedsføring.

 

Hvem henvender faget sig til?

Sociale medier og content er et oplagt valg for dig, der allerede arbejder med virksomhedens sociale medier og som føler, at du har brug for ny viden og inspiration til at bevare nerven i det indhold, du skaber.
Faget er også yderst relevant for dig, der har brug for mere praktisk viden om sociale medier – måske har du teoretisk tung uddannelse bag dig, eller måske er du uddannet på et tidspunkt, da der var mest fokus på den trykte markedsføring.

Endelig kan du naturligvis også tage faget, hvis du gerne vil kvalificere dig til at arbejde med digital markedsføring og kommunikation.

HAR VI VÆKKET DIN INTERESSE?

Få mere information

Undervisningssituationer på efteruddannelserne på IBA

 

Karrieremøde & uddannelsesplan

Går du med drømme om uddannelse eller opgradering inden for dit fag? Eller har du lyst til et brancheskifte, jobskifte eller en helt ny karriere?

Et uforpligtende karrieremøde kan være det rigtige for dig.

Læs mere om karrieremøde

Realkompetencevurdering mellem underviser og studerende på IBA

 

Realkompetence-vurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Og er du interesseret i at komme i gang med en efteruddannelse på akademi- eller diplomniveau?

Så bør du overveje at få lavet en realkompetencevurdering (RKV).

Hør om dine muligheder for merit her

Undervisningssituationer på efteruddannelserne på IBA

 

Økonomisk tilskud til efteruddannelse

Mange har mulighed for at søge tilskud til deres efteruddannelse via OmstillingsfondenKompetencefondeStatens Voksen Uddannelsesstøtte og Tryghedspuljen.

Derfor har vi samlet de vigtigste oplysninger, så du ikke risikerer at overse muligheden.

Læs mere om dine muligheder her

Karina Vesterager

 

Skræddersyede uddannelser til virksomheder

Få et specialdesignet uddannelsesforløb for hele virksomheden eller et uddannelsesforløb til den enkelte medarbejder.

Vi tilretter det, så det passer bedst muligt ind i jeres hverdag og jeres forudsætninger.

Få et stræddersyet forløb

Billede af Morten Kier

 

Eksamensangst? Der er hjælp at hente

Du er ikke alene. Der er en del voksne studerende, som frygter eksamen.

Men der er hjælp at hente, og derfor hjælper Morten Kier studerende på efteruddannelserne med at overkomme angsten.

Læs mere om eksamensangst her

Kontakt og information


Profilbillede af Charlotte Bøgel Hald
Charlotte Bøgel Hald
cban@iba.dk
+45 72 11 82 62
Uddannelseskoordinator
Foto af Gitte Valentin
Gitte Valentin Sørensen
gvs@iba.dk
+45 72 11 82 63
Uddannelseskoordinator og administrativ leder
Studievejleder - efteruddannelse
Foto af Lene Albæk Jensen
Lene Albæk Jensen
laje@iba.dk
+45 72 11 82 89
Uddannelseskoordinator

Uddannelseschef


Foto af Lars Jespersen
Lars Jespersen
ljes@iba.dk
+45 24 29 70 31
Markedschef

Vil du ha´mere viden?

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Interesser
*Feltet er påkrævet.
Ved at tilmelde dig nyhedsbreve fra IBA Erhvervsakademi Kolding accepterer du, at vi indsamler, behandler og opbevarer oplysninger om dig. Læs hvordan vi behandler dine oplysninger.
Jeg er ikke en robot

Billede af Christian Veng og kollega