Akademiuddannelse i Salg og markedsføring
Sociale medier og content
Vær med til at danne et hold!
Skriv dig op her, så giver vi dig besked, så snart vi er mange nok.


Vil din virksomhed lægge et opslag på sin LinkedIn-side én gang om ugen? Så har du brug for 52 forskellige stykker indhold på et år. Det er en udfordring for mange.
Dette fag er svaret, fordi du lærer at udvikle indhold til de forskellige sociale medier.
På akademifaget Sociale medier og content lærer du at planlægge og skabe indhold til en række gængse og en række mindre kendte sociale medieplatforme.
Dit arbejde med sociale medier bliver mere målrettet og effektivt, fordi du lærer centrale begreber og den terminologi, der hører til faget.
Formålet med fager er nemlig, at du skal kende og kunne bruge begreber, metoder og værktøjer til at planlægge virksomhedens indsats på sociale medier samt kunne bruge dem i praksis.
Derfor skal du også kunne analysere og vurdere indholdets effekt, du skal kunne planlægge, hvad I skal lægge på hvor og hvornår – og du skal ikke mindst kunne skabe indholdet.
Kort sagt: Du lærer at anvende og drifte kanaler på en række sociale medier.
Faget Sociale medier og content er en del af akademiuddannelsen i Salg og markedsføring, men kan også læses som et selvstændigt fag.
Dét lærer du på Sociale medier og content
- Du får redskaber til at kunne vurdere og udvælge indhold til forskellige sociale medier i relation til online salg og markedsføring.
- Trends og tendenser inden for sociale medier.
- Digital markedsføring via sociale medier.
- Indholdsproduktion, nyhedsbreve og influencer marketing.
- Webanalyse af content performance.
Dét får din arbejdsgiver ud af, at du læser faget
- Med dette fag kan du ved at udvikle en sociale medier-strategi sikre virksomhedens professionelle tilstedeværelse på de sociale medier, som er relevante for den.
- Du kan vurdere potentialet for brugen af sociale medier i en konkret situation samt opstille og udvælge forskellige løsningsmodeller i forhold til online salg og markedsføring.
Hvem henvender faget sig til?
Sociale medier og content er et oplagt valg for dig, der allerede arbejder med virksomhedens sociale medier og som føler, at du har brug for ny viden og inspiration til at bevare nerven i det indhold, du skaber.
Faget er også yderst relevant for dig, der har brug for mere praktisk viden om sociale medier – måske har du teoretisk tung uddannelse bag dig, eller måske er du uddannet på et tidspunkt, da der var mest fokus på den trykte markedsføring.
Endelig kan du naturligvis også tage faget, hvis du gerne vil kvalificere dig til at arbejde med digital markedsføring og kommunikation.
Praktisk information
Kontakt og information
Uddannelseschef
Vil du ha´mere viden?