Diplomuddannelse i Salg og markedsføring
Marketingledelse og konceptudvikling
09.09.2025 - 25.11.25
Se undervisningsdage +
26.08.2025
10 ECTS
16.12.2025
Se dine muligheder +


Bruger I egentlig den rigtige markedsføring? Og bruger I den mon på den mest effektive måde? I en verden hvor konkurrencen stiger, og markedet konstant ændrer sig, er det vigtigere end nogensinde, at jeres markedsføring er lige i øjet.
Lær at afdække jeres marketingbehov. Lær at sætte gang i udviklingen i virksomheden og at lede dine medarbejdere i processen.
Få forståelse for marketingledelse og konceptudvikling, og lær at se, hvordan digitalisering og segmentering kan blive en del af jeres marketingstrategi.
Læs Marketingledelse og konceptudvikling som del af diplomuddannelse i Salg og markedsføring eller som et selvstændigt fag.
Dét lærer du på faget
- Du lærer at analysere virksomhedens marketingbehov og på den måde forstå sammenhænge mellem virksomhedens overordnede strategi og marketingstrategien.
- Du lærer om marketingledelse samt planlægning og gennemførelse af konceptudvikling og nye marketingtiltag.
- Du lærer om sammenhænge mellem segmentering, virksomhedens værditilbud og produkter.
Dét får din arbejdsgiver ud af, at du læser faget
- Du bliver i stand til at se marketing i en større sammenhæng, og forholde marketingfunktionens rolle til andre funktioner i virksomheden.
- Du kan reflektere over virksomhedens markedsføring, og dermed sørge for at al jeres markedsføring er velovervejet og gennemført.
- Du kan lede jeres marketingindsats og sørge for, at den gennemføres i tråd med virksomhedens strategi.
Hvem henvender faget sig til?
Du skal læse Marketingledelse og konceptudvikling, hvis du ønsker en overordnet forståelse for ledelse inden for marketing, udvikling og branding. Du lærer om sammenhænge mellem segmentering, værditilbud og produkter. Du får desuden viden om, hvordan digitalisering kan indgå i marketingstrategien.
Praktisk information
Kontakt og information
Vil du ha´mere viden?