Akademiuddannelse i Salg og markedsføring
Marketingstrategi og forretningsudvikling
28.04.2025 - 26.05.25
Se undervisningsdage +
14.04.2025
10 ECTS
uge 23
Se dine muligheder +


Vil du blive ekspert i strategisk planlægning og analyse? På dette fag får du et godt indblik i virksomhedens markedsføringsstrategi, samt afsætningsøkonomiske og juridiske forhold, så du bliver bedre rustet til at sælge virksomhedens produkter.
Du bliver i stand til at afgøre, hvilke interne og eksterne forhold, der har betydning for virksomhedens afsætning. Du opnår desuden analytiske og strategiske redskaber til at kunne gennemføre en planlægningsproces, der styrker virksomhedens konkurrenceevne og bundlinje.
Læs Marketingstrategi og forretningsudvikling som del af akademiuddannelse i Salg & markedsføring eller som et selvstændigt fag.
Dét lærer du på Marketingstrategi og forretningsudvikling
Marketingstrategi og forretningsudvikling giver dig værktøjer og koncepter, så du opnår en forståelse af afsætningsstrategi og markedsføringsbegreber.
Undervisning i virksomhedens strategiske planlægningsproces styrker evnen til at udvikle og implementere langsigtede mål, mens fokus på økonomiske og juridiske forhold giver en solid ramme for at træffe velinformerede beslutninger.
Gennem faget får du indblik i virksomhedens markedsføringsstrategi og afsætningsøkonomiske samt juridiske forhold, der styrker dine evner til at optimere salget af virksomhedens produkter.
- Du får indblik i virksomhedens markedsføringsstrategi – samt afsætningsøkonomiske og juridiske forhold – så du bliver bedre rustet til at sælge virksomhedens produkter.
- Du bliver i stand til at afgøre, hvilke interne og eksterne forhold, der har betydning for virksomhedens afsætning.
- Du får analytiske og strategiske redskaber til at kunne gennemføre en planlægningsproces, der styrker virksomhedens.
Generelt arbejder vi med:
- Afsætningsstrategi.
- Markedsføringsbegrebet.
- Virksomhedens strategiske planlægningsproces.
- Økonomiske og juridiske forhold.
- Systematisk arbejdstilgang.
Dét får din arbejdsgiver ud af, at du tager faget
En effektiv marketingstrategi er afgørende på flere områder. Ved at målrette markedsføringsindsatsen kan virksomheder skabe opmærksomhed blandt potentielle kunder, opbygge et positivt brandimage og engagere sig direkte med målgruppen.
- Du får strategisk forståelse for markedsføring.
- Du arbejder med strategisk analyse relateret til virksomheden.
Hvem kan læse Marketingstrategi og forretningsudvikling?
Faget Marketingstrategi og forretningsudvikling er for dig, der som medarbejder vil have fat i substansen i virksomhedens markedsføring for kunne nå de ønskede resultater. Faget er også velegnet for dig, der arbejder i eller har tæt kontakt med marketingafdelingen eller reklamebureauet og ønsker et mere strategisk grundlag at arbejde ud fra.
Hvorfor er en marketingstrategi vigtig?
En marketingstrategi fastlægger virksomhedens mål og retning inden for markedsføring. Den definerer klart, hvilke mål virksomheden forsøger at opnå, og hvordan den vil opnå dem.
Samlet set er en marketingstrategi et roadmap, der guider virksomhedens markedsføringsindsats og bidrager til at opbygge en stærk og konkurrencedygtig position på markedet.
Praktisk information
Kontakt og information
Undervisere
Uddannelseschef
Vil du ha´mere viden?