Akademiuddannelse i Salg og markedsføring
Markedsinformation og -analyse
18.08.2025 - 08.09.25
Se undervisningsdage +
04.08.2025
10 ECTS
uge 39
Se dine muligheder +


Afdæk og udnyt virksomhedens fulde salgs- og markedspotentiale. På dette fag lærer du at varetage hele markedsføringsprocessen for virksomheden. Fra den første dataindsamling og købsadfærdsanalyse til selve planlægningen og endelig implementering.
Du bliver skrap til at analysere og vurdere markedspotentialer på tværs af landegrænser, og skræddersy løsninger der matcher markedernes behov.
På faget arbejder vi med praksisnære problemstillinger, så du bliver i stand til at opstille løsningsforslag til både national og international markedsføring, samt udnytte hidtil usete udviklingsmuligheder for din virksomhed.
Markedsinformation og -analyse kan læses som et selvstændigt fag eller som en del af akademiuddannelse i Salg & markedsføring.
Dét lærer du på Markedsinformation og -analyse
- Du bliver skrap til at analysere og vurdere markedspotentialer på tværs af landegrænser, og skræddersy løsninger dertil.
- Du bliver i stand til at opstille løsningsforslag til både national og international markedsføring.
- Markedsanalyser og -potentiale.
- Internationalisering og strategi.
- Købsadfærd på B2B og B2C markeder.
- Segmentering og målgruppevalg.
- Branding og positionering.
Når du læser faget, så får det denne værdi for din arbejdsgiver
- Du styrker virksomhedens evne til at analysere og identificere potentialet for øget salg på nye eller eksisterende markeder.
- Du styrker virksomhedens konkurrenceevne via opbygning af brandet og en stærkere positionering.
Hvem henvender faget sig til?
Faget er for alle, der gerne vil have en større indsigt i, hvordan virksomheden kan positionere sig nationalt såvel som internationalt og opnå bedre salgsresultater. Det kan være, du arbejder med virksomhedens strategiske markedsføring eller i tæt kontakt med marketingafdelingen.
Praktisk information
Kontakt og information
Undervisere
Uddannelseschef
Vil du ha´mere viden?