Kurser & certificeringer
Tal til din kundes persontype og boost dit salg
Se dine muligheder +


Har du nogensinde spekuleret over, hvorfor nogle kundemøder går bedre end andre? Selv om du i bund og grund griber dem an på samme måde. Så kan det meget vel være fordi, der er forskellige persontyper på spil.
At tage hensyn til både egen og især modpartens persontype er en af de allervigtigste forudsætninger for effektiv kommunikation. Således også på kundemøder.
Kurset er udviklet i samarbejde mellem IBA Erhvervsakademi Kolding og Business Danmark, Danmarks eneste fagforening med 100% fokus på salg, men man behøver selvfølgelig ikke være medlem af Business Danmark for at deltage. Alle er velkomne. Det udbydes to gange om året i hhv. august og januar, som typisk er tidspunkter, der passer godt ind i en sælgers kalender.
Undervisningen er tilrettelagt på en måde, hvor en mindre del er selvstudium, der kan gennemføres, når det passer dig bedst, suppleret med en enkelt fysisk undervisningsdag i Kolding samt et opfølgningswebinar. På den måde er det muligt at finde tid til at være med for langt de fleste ved siden af alle de andre daglige gøremål. Og uanset hvor i landet du kommer fra. Materialet består af både læsestof og videoer.
Forløbet afsluttes med en lille test, der giver mulighed for 2 ects points, du kan bygge videre på senere, hvis du ønsker det. Det er unikt, og det giver samtidig mulighed for at søge tilskud fra omstillingsfonden eller lignende. På den måde adskiller det sig fra de fleste andre salgskurser.
Fokus er at give dig en forståelse for persontypers betydning i salg samt konkrete værktøjer til både at afkode kundens profil og tilpasse din salgsdialog, så du øger chancen for succes.
På kurset lærer du:
- Hvordan salg og kommunikation hænger sammen.
- Hvordan persontype og kundens købsadfærd og købsmotiv hænger sammen. Og hvad man gør, hvis der deltager flere fra kunden i mødet.
- Hvorfor det er vigtigt at tilpasse kundedialogen til kundens persontype.
- Hvordan du afkoder en kundens persontype.
- Hvordan du tilpasser sin kommunikation og argumentation til kundens persontype, så du sælger mere.
- Hvad din egen persontype betyder for kundedialogen.
Praktisk information
Kontakt og information
Undervisere
Vil du ha´mere viden?