Ledernes akademiuddannelse
Organisation og arbejdspsykologi (Ledernes akademiuddannelse)
20.08.2025 - 18.09.25
Se undervisningsdage +
06.08.2025
10 ECTS
Den 6. og 7. oktober 2025
Se dine muligheder +
Prisen er inkl. litteratur, forplejning og ledernepakke.
Forplejning består af morgenmad, frokost inkl. drikkevarer, eftermiddagskage samt kaffe/the.
Der sendes oplysninger med de praktiske informationer ca. 7 dage før opstart.
Der tages forbehold for prisændringer.


Ved du noget om din virksomheds organisatoriske design, kultur og medarbejdernes trivsel og motivation, og er det overhovedet noget, du tænker på din hverdag?
Hvis ikke, så er faget Organisation og arbejdspsykologi lige noget for dig.
I faget lærer du om ledelse, organisationsdesign, organisatorisk styring og om hvordan du skaber trivsel og motivation på arbejdspladsen.
Du får redskaber til at skabe forandringer og udvikling i virksomheden. Du bliver præsenteret for forskellige organisationskulturer og deres samspil og relationer. Og så lærer du at håndtere tværfaglige arbejdsprocesser, gruppedannelser og konflikter.
Faget kan læses som en del af Ledernes akademiuddannelse.
Samarbejde mellem Lederne Kompetencecenter og IBA Erhvervsakademi Kolding
Faget udbydes i samarbejde med Lederne Kompetencecenter.
Du får bl.a. viden og forståelse for
- For at opnå virksomhedens fastlagte mål skal du kunne lede dine medarbejdere. Og for at kunne lede dine medarbejdere skal du have overblik og forståelse for organisationens sammensætning er grundlæggende faktorer.
- Du lærer at håndtere tværfaglige arbejdsprocesser, gruppedannelser og konflikter.
- I faget får du redskaber og kompetencer, som du kan anvende i praksis så snart du kommer tilbage til virksomheden.
Hvilken viden giver faget Organisation og arbejdspsykologi mig?
- Organisations- og virksomhedsstruktur.
- Kultur.
- Styringsprocesser.
- Arbejdspsykologi.
- Motivation, trivsel og arbejdsmiljø.
- Team og teamsamarbejde.
Dette kan du bruge faget til på din arbejdsplads
- Værktøjer til at skabe trivsel og motivation på arbejdspladsen.
- Redskaber til at skabe forandringer og udvikling i virksomheden.
- Præsentation af forskellige organisationskulturer og deres samspil og relationer.
Praktisk information
Kontakt og information
Uddannelseschef
Vil du ha´mere viden?