

“Jeg har virkelig glædet mig til i dag”.
Sådan siger Andrew Hoff, som underviser på IBA’ s spritnye uddannelse – Aftermarket serviceuddannelsen. Fredag i uge 20 var nemlig allerførste dag på uddannelsen, hvor Andrew underviser i faget ”Servitization som strategisk forretningsudvikling”.
Og hvad er så det? Jo, grundlæggende handler det om strategisk salg af serviceydelser. Det er et parameter, som bliver mere og mere vigtig for virksomheder i alle brancher.
– Jeg har tilmeldt mig, fordi jeg håber på at få en større indsigt i, hvad en moderne service forretning kan indeholde og hvilke muligheder der kan skabes. Dette har stor interesse da vores serviceafdeling er i udvikling, fortæller Rasmus Clausen, som er servicemanager i Eltronic FuelTech.
Han er med på IBA’s første hold på den nye uddannelse. Rasmus sidder yderst til venstre på fotoet, og så følger Henrik Høgh Kjeldgaard fra Hydraulico, Frederik Kristensen fra Schur Automation samt Svend Jespersen Oehlenschlaeger fra Nemco. Yderst til højre sidder underviser Andrew Hoff fra Force Technology. Han har årelang erfaring i at arbejde med servitization for at kunne løfte konkurrenceevnen, øge væksten og styrke værdiskabelsen blandt danske industrielle SMV’er.
På den første undervisningsdag var der i øvrigt også forpremiere på materialet til den bog, som Andrew Hoff har skrevet sammen med lektor Jens Lassen fra IBA. Bogen udkommer i sin færdige form i løbet juni og får titlen ”Servitization – Vejen til bæredygtig vækst og mersalg”.
Vil du ha´mere viden?