

– Hvis ikke folk forstår, hvad du siger, er det ligegyldigt, hvor klogt det er.
Christopher smiler fra øre til øre, mens han holder en lille kunstpause i forklaringen af, hvor vigtig hans nye viden om e-handel er.
For på sin professionsbachelor i e-handel har han blandt andet lært, hvordan han tiltrækker sig Googles opmærksomhed, så han kan hjælpe virksomheder med at gøre opmærksomme på dem selv og deres varer.
Og der er god brug for hjælp til at forstå Google. For en ny markedsundersøgelse*, viser, at 96,5 procent af det indhold, som er lagt ud på websites, slet ingen organisk trafik får fra Google.
Så søgeoptimering er på grund af påvirkningen af AI og mange opdateringer i søge-algoritmen blevet en kompliceret affære.
– Det handler rigtig meget om at forstå, hvordan man ”taler Googles sprog” så ens varer og tekster bliver fundet af de ønskede målgrupper, fortæller Christopher og fortsætter:
– Digitaliseringen har været i gang i en længere periode, men på e-handel har vi fået en meget konkret forståelse af, hvordan man arbejder med e-commerce. Så jeg glæder mig til at komme ud og bruge mine nye kompetencer, for jeg ved, at jeg kan gøre en forskel.
Christopher beskriver sin professionsbachelor på halvandet år i e-handel som værende den sværeste uddannelse, han har taget. En uddannelse, hvor han blev klar over, hvor meget det egentlig kræver at være dygtig til digital markedsføring og e-handel. Han valgte derfor at sige sit ellers så elskede studiejob op hos LEGO House for at få mere tid til at dykke ned i alle de spændende systemer.
Og i 12 uger var han også i praktik på et digitalt bureau som en indbygget del af sin uddannelse.
Nu håber han at finde et job i en mindre virksomhed eller en start-up:
– Jeg leder efter et bureau eller en virksomhed, hvor jeg kan få lov at arbejde med den digitale kunderejse.