– Hvis ikke folk forstår, hvad du siger, er det ligegyldigt, hvor klogt det er.

Christopher smiler fra øre til øre, mens han holder en lille kunstpause i forklaringen af, hvor vigtig hans nye viden om e-handel er.

For på sin professionsbachelor i e-handel har han blandt andet lært, hvordan han tiltrækker sig Googles opmærksomhed, så han kan hjælpe virksomheder med at gøre opmærksomme på dem selv og deres varer.

 

Christopher Berg Knoblauch
– Her på IBA gør det en kæmpe forskel, at vi er så tætte på erhvervslivet, som vi er. Her spiller vi virkelig hinanden gode, siger Christopher Berg Knoblauch, som har været aktiv i forskellige frivillige initiativer. Herunder De Studerendes Råd. Her har Christopher været med til at opbygge et nyt format til studiestart for de nye studerende på IBA.

 

Og der er god brug for hjælp til at forstå Google. For en ny markedsundersøgelse*, viser, at 96,5 procent af det indhold, som er lagt ud på websites, slet ingen organisk trafik får fra Google.

Så søgeoptimering er på grund af påvirkningen af AI og mange opdateringer i søge-algoritmen blevet en kompliceret affære.

– Det handler rigtig meget om at forstå, hvordan man ”taler Googles sprog” så ens varer og tekster bliver fundet af de ønskede målgrupper, fortæller Christopher og fortsætter:

– Digitaliseringen har været i gang i en længere periode, men på e-handel har vi fået en meget konkret forståelse af, hvordan man arbejder med e-commerce. Så jeg glæder mig til at komme ud og bruge mine nye kompetencer, for jeg ved, at jeg kan gøre en forskel.

 

Christopher Berg Knoblauch
Christopher fik til dimissionen en studiepris for både sine flotte karakterer og sin aktive deltagelse i studielivet på IBA. Her det uddannelseschef Mikael Rasmussen, der overrækker ham prisen. Christopher har været studerende på IBA i tre et halvt år. Først læste han Markedsføringsøkonom – og så læste han e-handel.

 

Christopher beskriver sin professionsbachelor på halvandet år i e-handel som værende den sværeste uddannelse, han har taget. En uddannelse, hvor han blev klar over, hvor meget det egentlig kræver at være dygtig til digital markedsføring og e-handel. Han valgte derfor at sige sit ellers så elskede studiejob op hos LEGO House for at få mere tid til at dykke ned i alle de spændende systemer.

Og i 12 uger var han også i praktik på et digitalt bureau som en indbygget del af sin uddannelse.

Nu håber han at finde et job i en mindre virksomhed eller en start-up:

– Jeg leder efter et bureau eller en virksomhed, hvor jeg kan få lov at arbejde med den digitale kunderejse.

 

Christopher Berg Knoblauch
Christopher læste først en uddannelse som Markedsføringsøkonom og så en halvanden årig uddannelse i e-handel. Tilsammen har de to uddannelser givet ham en professionsbachelor med en bred viden om markedsføring og e-handel, som han nu gerne vil bruge i en mindre virksomhed.
HAR VI VÆKKET DIN INTERESSE?

Læs også

Hold foto af Markedsføringsøkonom

Læs om uddannelsen Markedsføringsøkonom

Ajay og en klassekammerat.

International handel og markedsføring

Camilla Enevold Marras

Camilla fandt både webshop-job og kæreste på IBA

Foto af Kasper Kraack.

Kasper er superglad for Kolding som studieby

HAR DU SPØRGSMÅL TIL ARTIKLEN?

Kontakt


Britt Johnsen
Britt Johnsen
bhjo@iba.dk
+45 41 39 37 43
Kommunikationschef