

Amalie Uhrenholt ville både hente og give inspiration på workshop i jobsøgning.
Amalie er ikke kun hende med guldskoene. Hun er også hende med det lyserøde CV.
– Jeg ved godt, at det kan skræmme nogen væk, når de ser min ansøgning, men det er mit mål, at den også tiltrækker nogen, siger 25-årige Amalie Uhrenholt, der netop er dimitteret som professionsbachelor i International handel og markedsføring fra IBA Erhvervsakademi Kolding.
Sådan gik det da hun søgte i praktik hos Würth. Her sagde de, at hun blev valgt til takket være en iøjnefaldende ansøgning, som er meget grafisk – selvfølgelig som følge af, at hun først tog en uddannelse som e-designer, inden hun tog fat på sin bachelor.
Hun valgte forleden at sige tak til IBAs tilbud om at deltage i en workshop om jobsøgning.
– Jeg vil gerne have mere inspiration, og jeg er interesseret i at høre, hvad andre har oplevet, men jeg vil også vise min ansøgning, som måske kan inspirere andre. At det ikke behøver bare at være sort på hvidt, siger Amalie Uhrenholt, der i sin jobsøgning er meget aktiv på de sociale medier og LinkedIn.
Praktiktiden hos Würth var med hendes ord ”fremragende, fordi der var et dejligt arbejdsmiljø”. Hun sad i HR-afdelingen, og hendes eksamensopgave handlede om, hvordan virksomheden kan motivere og fastholde salgstrainees. Den gav genlyd hos den administrerende direktør. Hun drømmer om et job som HR-konsulent inden for Employer Branding, hvor hun skal brande virksomheden som arbejdsplads, både for at tiltrække personale og beholde dem, man har. Som hun siger med et glimt i øjet:
– Jeg er den person, som virksomhederne ikke vidste, de gerne vil ha’!