Kurser & certificeringer
Skab bedre salgsresultater gennem AI og effektive spørgeteknikker
Se dine muligheder +


Vil du gerne opdateres på salgsteknikker, som garanteret vil hjælpe dig med at skabe bedre salgsresultater? Og vil du gerne lære, hvordan kunstig intelligens kan hjælpe dig med både at forbedre kvaliteten på dine kundemøder og effektiviteten i dit salg? Men er det svært at finde tid i en travl hverdag til at 7-9 dage ud af kalenderen til en uddannelse? Så er dette kursus helt sikkert noget for dig.
Kurset er udviklet i samarbejde mellem IBA Erhvervsakademi Kolding og Business Danmark, Danmarks eneste fagforening med 100% fokus på salg, men man behøver selvfølgelig ikke være medlem af Business Danmark for at deltage. Alle er velkomne. Det udbydes to gange om året i hhv. august og januar, som typisk er tidspunkter, der passer godt ind i en sælgers kalender.
Undervisningen er sammensat på en måde, hvor en mindre del er selvstudium, der kan gennemføres, når det passer dig bedst, suppleret med to enkelt fysiske undervisningsdage i Kolding. På den måde er det muligt at finde tid til at være med for langt de fleste ved siden af alle de andre daglige gøremål. Og uanset hvor i landet du kommer fra. Materialet er en blanding at læsestof og videoer.
Forløbet afsluttes med en lille test, der giver mulighed for 3 ects points, du kan bygge videre på senere, hvis du ønsker det. Det er unikt, og det giver samtidig mulighed for at søge tilskud fra omstillingsfonden eller lignende. På den måde adskiller det sig fra de fleste andre salgskurser.
Kurset giver en grundlæggende introduktion til kunstig intelligens og hvordan det kan hjælpe med at gøre dine kundemøder både bedre og mere effektive. Desuden gennemgår vi kundemødets forskellige faser – fra forberedelsen over behovsafdækningen til præsentation af din løsning – og ser på hvordan AI konkret kan bruges i disse faser sammen med mange af de andre spørge- og præsentationsteknikker, der findes.
På kurset lærer du:
- Hvad er kunstig intelligens og hvordan kan det bruges til at forbedre dine salgsresultater.
- Hvorfor man ikke kan sælge til en kunde, der ikke er klar til at købe.
- Hvordan fundamentet til gode salgsmøder skal støbes allerede i forberedelsesfasen– og hvordan AI kan hjælpe med det.
- Spørgeteknik der skaber bedre behovsafdækning – og hvordan AI kan hjælpe med det.
- Udbytteorienteret præsentations- og argumentationsteknik – og hvordan AI kan hjælpe med det.
- Smart indvendingshåndtering – og hvordan AI kan hjælpe med det.
- Hvordan et kundemøde afsluttes effektivt – enten med en ordre, eller en klar aftale om næste skridt.
Praktisk information
Kontakt og information
Undervisere
Vil du ha´mere viden?