

Dette er en ældre artikel. Vedkommende, den er skrevet om, er nu kun nævnt med sit fornavn. Du kan derfor heller ikke længere se billederne, der tidligere indgik i artiklen.
Lykke har arbejdet i byggebranchen i 9 år som sælger og projektleder. I 9 år har hun levet af at sælge køkken-, bad-, og garderobeinventar.
Imens gik det rigtigt godt for hendes mands firma, ISOfilm, som laver videoproduktion til online marketing. Firmaet voksede sig stort, og Lykkes mand fik brug for en person som hende, en person med kompetencer inden for salg og projektledelse. Så efter 9 år i byggebranchen trådte Lykke til.
På faget Web Marketing Manager får du den nyeste viden inden for online markedsføring.
Du lærer om:
Uddannelsen kan du gøre færdig på et semester. Der er 8 undervisningsdage og to webinarer.
Med et nyt job følger der naturligvis nye udfordringer. Lykke følte dog ikke, at der var stor forskel i selve opgaverne. Salg og projektledelse indgik stadigvæk i hendes jobbeskrivelse. Forskellen lå i hvad hun solgte. En hel ny verden, marketing-verdenen. Den skulle hun lære at kende.
For at komme ind i marketing-branchen, besluttede Lykke sig for at tage uddannelsen Web Marketing Manager på IBA.
– Mine kunder arbejder med marketing. Og når jeg nu sælger video til online markedsføring, er det også vigtigt, at jeg ved, hvad jeg taler om, så jeg fremstår troværdig over for kunderne, fortæller hun.
Så nu skaber Lykke større troværdighed og tryghed hos kunderne. I øvrigt er hun også blevet bedre til at opfylde deres behov og ønsker. For der findes et hav af muligheder for at bruge video til online marketing. Det ved hun alt om nu.
Uddannelsen til Web Marketing Manager har ikke kun givet hende værktøjer til at arbejde med digital markedsføring i jobbet, men den har også givet hende flere og stærke salgsargumenter over for kunderne.
Når hun taler til kunderne, nøjes hun ikke kun med at tale til den følelsesmæssige højre hjernehalvdel. Nu taler hun også til den logiske, venstre halvdel af kundernes hjerne.
– Nu kan jeg fortælle dem, at video i nyhedsbreve øger åbningsraten med 65 %, og giver en højere klikrate.
Lykke er ikke i tvivl om, at hun med sin nye viden står med stærkere salgsargumenter, når hun sælger videoproduktion til sine kunder.
Vil du ha´mere viden?