

Dette er en ældre artikel. Vedkommende, den er skrevet om, er nu kun nævnt med sit fornavn. Du kan derfor heller ikke længere se billederne, der tidligere indgik i artiklen.
Marlene fra Gislev Rejser har længe haft et ønske om at arbejde mere med sociale medier på jobbet. Det var faktisk hendes mål – og det er nu lykkes!
Ledelsen i Gislev Rejser besluttede at arbejde målrettet med sociale medier som en del af den overordnede markedsføringsstrategi. Og så sendte de Marlene afsted på uddannelsen til Social Media Advisor.
Vil du skabe synlige resultater på sociale medier? Så kræver det, at du arbejder strategisk med SoMe.
På uddannelsen til Social Media Advisor får du ny viden og inspiration til arbejdet med sociale medier.
Du lærer om:
Læs mere om uddannelsen til Social Media Advisor.
Det har hele tiden været meningen, at Gislev Rejser skulle have en indholdsstrategi til sociale medier. Men lejligheden har ikke været der. Det har Marlenes nye uddannelse som Social Media Advisor ændret på.
Til eksamen på sin uddannelse udarbejdede hun en indholdsstrategi for Gislev Rejser på Facebook. Den tog arbejdspladsen bagefter godt imod.
– Professionel sparring fra både undervisere, vejleder, censor – og medstuderende. Det fik jeg på uddannelsen og til eksamen. Og det var meget værdifuldt. For det var målrettet min arbejdsplads, og den situation vi sidder i nu, fortæller den nyuddannede Social Media Advisor, der også fik 12 til eksamen.
Det resulterede i, at ledelsen satte flere ressourcer af til sociale medier. For inden Marlene tog uddannelsen til Social Media Advisor brugte hun en stor del af sin tid på trykte annoncer. Men efter forløbet hos IBA er der sket omstruktureringer hos Gislev Rejser.
– Det betyder flere timer til arbejdet med sociale medier, fortæller den glade Marlene.
Marlene har selv fået lyst til endnu mere uddannelse på IBA, og har med de nye kompetencer skiftet titel fra “Marketing” til “Digital marketing koordinator”.
Marlenes nye færdigheder kommer virkeligt Gislev Rejser til gode. For det er kun begyndelsen for arbejdet med sociale medier. Hun er blevet bevidst om, at der er mange muligheder, når man vil arbejde målrettet med dette område og fortæller:
– Læringen fra uddannelsen fortsætter. For nu følger jeg de meget kompetente og inspirerende undervisere på sociale medier. De har fingeren på pulsen på deres fagområder og i erhvervslivet. Og de øser gerne ud af deres store viden i diverse blogs og podcasts.
Vil du ha´mere viden?